Naujienos

Birželio 7 d. Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centre vyko bendras 2022 m. Erasmus+ programos finansuotų vizitų į užsienį pristatymas mokymo centro bendruomenei. Renginio metu įspūdžiais bei įgytomis patirtimis dalinosi centro mokiniai, mokytojai bei administracijos darbuotojai.

Iš viso buvo pristatyta 10 vizitų:

  • Darbo stebėjimo vizitas Estijoje, Voru (kovo 28 d. – balandžio 1 d.). Į Voru apygardos profesinio mokymo centrą iš viso vyko 7 asmenys – profesijos mokytojai bei administracijos darbuotojai. Vizito metu jie susipažino su Voru profesinio mokymo centro darbuotojais, apžiūrėjo centro patalpas bei turimą įrangą, sudalyvavo pamokoje, diskutavo su Voru mokytojais apie profesinį mokymą ir švietimo sistemą Lietuvoje bei Estijoje, dalyvavo spintelių gamintojų konkurse bei aplankė žymiausius Voru apylinkių objektus.
  • Kursai „Train the Trainer“ Ispanijoje, Valensijoje (balandžio 11-15 d.). Kursų dalyviai susipažino su efektyvaus mokytojo įgūdžiais ir savybėmis, pagilino žinias apie skirtingus mokymosi principus ir mokymosi stilius, praktiškai išbandė mokymo struktūrizavimo, atsižvelgiant į dalyvių poreikius, užduotis, pagilino žinias apie esminius pamokos vedimo įgūdžius bei mokėsi dirbti su sudėtingomis situacijomis.
  • Mokinių praktika Lenkijoje, Balstogėje (balandžio 19 d. – gegužės 18 d.). 2 apdailininko ir 4 baldžiaus modulinių profesinio mokymo programų moksleiviai atliko 4 savaičių trukmės gamybinę praktiką realiose darbo vietose. Praktikos metu mokiniai mokėsi parinkti tinkamas medžiagas, saugiai dirbti su reikalingais įrankiais bei pritaikyti pamokose įgytas teorines ir praktines žinias.
  • Darbo stebėjimo vizitas Prancūzijoje, Baeyux (balandžio 24-29 d.). 5 Transporto skyriaus darbuotojai vizito metu apsilankė įvairiose Normandijos regiono transporto srities įmonėse. Priimančioji organizacija – profesinė mokykla „Arcisse de Caumont“ – supažindino vizito dalyvius su savo veikla, rengiamomis programomis bei pasirūpino turininga kultūrine programa.
  • Darbo stebėjimo vizitas Graikijoje, Volos (gegužės 1-7 d.). 3 profesijos mokytojos iš Sveikatos priežiūros paslaugų ir reabilitacijos skyriaus, 2 gimnazijos skyriaus mokytojos ir praktinio mokymo vadovas iš Tęstinio mokymo skyriaus lankėsi Tesalijos regione, Volo miesto profesinėse mokyklose. Vizito metu buvo diskutuojama apie švietimo sistemos Lietuvoje ir Graikijoje panašumus ir skirtumus, apžiūrėtos mokymo įstaigos, jų turima įranga, susipažinta su vykdomomis programomis, išgrynintos bendros veiklos sritys bei aptartos tolimesnio bendradarbiavimo galimybės.
  • Mokinių praktika Graikijoje, Volos (gegužės 1-22 d.). Būsimieji kompiuterinio programavimo operatoriai Graikijoje gilino teorines žinias, mokėsi dirbti su įvairiomis grafinėmis projektavimo programomis bei taikė turimas teorines žinias praktiškai.
  • Mokinių praktika Italijoje, Salerne ir Mercato San Severino (gegužės 2 d. – birželio 2 d.). 4 būsimos masažuotojos atliko praktiką 3 skirtinguose SPA centruose. Praktikos metu jos atliko įvairius masažus SPA centrų klientams, išbandė įvairias skirtingas priemones bei išbandė save atliekant kitas SPA centruose siūlomas procedūras, tokias kaip kūno šveitimas ir lazerių terapija.
  • Darbo stebėjimo vizitas Kipre, Limasolyje (gegužės 16-20 d.). Mokymo centro administracijos darbuotojos drauge su mokymo centro direktore susipažino su Kipro švietimo sistema, lankėsi penkiose profesinėse mokyklose, bendravo su kolegomis, dalinosi patirtimi bei stebėjo ugdymo procesą.
  • Kursai „Identifying Barriers to Learning – a Special Educational Needs Masterclass“ Ispanijoje, Barselonoje (gegužės 16-20 d.). 3 profesijos mokytojos pagilino žinias apie įvairius ugdymosi sutrikimus, tokius kaip disleksija, dispraksija, diskalkulija ir disgrafija. Kursų metu jos ne tik sužinojo apie šių sutrikimų priežastis, bet ir įgijo vertingų žinių apie tai, kaip reikėtų tinkamai organizuoti pamokas tokius sutrikimus turintiems mokiniams.
  • Kursai „Coaching and Mentoring to Support Teachers“ Vengrijoje, Budapešte (gegužės 16-21 d.). Kursų metu du profesijos mokytojai drauge su kolegomis iš Italijos, Čekijos, Rumunijos ir Portugalijos mokėsi kaip sukurti pasitikėjimą, užduoti tinkamus klausimus, tinkamai vertinti ir įsivertinti, kaip etiškai stebėti kitų pamokas, į ką kreipti dėmesį ir kaip tinkamai perduoti savo pastebėjimus, kas yra mentorystė ir kokie įgūdžiai yra reikalingi geram mentoriui.

Vizitai buvo finansuoti kelių skirtingų Erasmus+ programos projektų lėšomis: „Mokykis ir tobulėk kartu“ (projekto Nr. 2019-1-LT01-KA116-060286), „Tobulėk pats ir mokyk kitus“ (projekto Nr. 2019-1-LT01-KA101-060374), „Tobulėk Europoje“ (projekto Nr. 2020-1-LT01-KA116-077752).