Įtraukusis ugdymas
Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, siejamas su personalizuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias, poreikius, užtikrinantis sėkmes, asmeninę pažangą.
Įgyvendinant Lietuvos Respublikos valstybinės švietimo strategijos nuostatas siekiama sukurti įvairių poreikių asmenims pritaikytą ugdymo(si) aplinką ir išplėtoti švietimo formų įvairovę bei paramos įvairių gebėjimų asmenims sistemą. Tai procesas, kuriame atsižvelgiama į mokinių socialinę, kultūrinę, mokymosi įvairovę ir remiamasi veiksmais, padedančiais nustatyti bei šalinti kliūtis mokymuisi ir dalyvavimui švietime.
Europos specialiojo ir inkliuzinio ugdymo plėtros agentūra siūlo inkliuzinio ugdymo kokybės skatinimo principus:
1. Pagarba mokinių nuomonei. Mokinių, jų tėvų ir artimųjų, organizacijų, besirūpinančių neįgaliųjų asmenų teisėmis, nuomonių turėtų būti paisoma, ypač priimant sprendimus.
2. Aktyvus mokinių dalyvavimas. Visiems mokiniams sudaryta galimybė aktyviai dalyvauti mokyklos ir vietos bendruomenės gyvenime.
3. Teigiamos mokytojų nuostatos. Visi mokytojai turi teigiamą požiūrį į visus mokinius ir norą bendradarbiauti su kolegomis.
4. Mokytojų įgūdžiai. Visi mokytojai turi įgūdžių, reikalingų veiksmingam visų mokinių ugdymui, atsižvelgiant į kiekvieno poreikius.
5. Lyderystė mokykloje. Mokyklų vadovai teigiamai vertina darbuotojų ir mokinių skirtybes, skatina kolegialumą ir inovacijas.
6. Įvairių žinybų paslaugų dermė.
Dokumentai ir metodinė medžiaga
Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro įtraukiojo ugdymo ir profesinio mokymo prieinamumo gerinimo 2023 m. priemonių planas
Itraukties švietime plėtros gairės
Įtraukties veiksmų planas 2021-2024 m.
Mokymosi pažangos ir pasiekimų vertinimas (rekomendacijos profesinių mokyklų mokytojams)
Rekomendacijos įdiegiant įtraukųjį ugdymą bendrojo ugdymo mokyklose
Metodinės rekomendacijos dėl pradinio ir pagrindinio lietuvių kalbos ugdymo programų pritaikymo mokiniams, turintiems spec. ugdymo poreikių
Pasiruošimas darbui su vaikais turinčiais autizmo spektro sutrikimų
Gabių ir talentingų mokinių ugdymo programa
Mokymosi, aktyvumo ir dėmesio sutrikimai. Metodologinis vadovas
Apie disleksiją paprastai
Mokymuisi palankios aplinkos kūrimas
Dėmesys kiekvieno mokinio mokymuisi ir pažangai
Patarimai pedagogams įtraukiojo ugdymo temomis
Sėkmingas mokymasis – kai veikiame drauge (mokiniams, jų tėvams ir mokytojams)
Dėmesys kiekvieno mokinio mokymuisi ir pažangai